Riktigt bra recension. Känns som ett spel vars helhet är bättre än delarna i sig, trots att de flesta delarna faktiskt är långt bättre än man kunde förvänta sig av ett spel som försöker sig på så mycket. Jag är bara sex timmar in, men är riktigt imponerad hittills. Finns dock så många uppgraderingar att välja på att det känns lika jobbigt som alla dialogval hittills… High jump+icarus landing känns lockande, men så gör även stealthuppgraderingarna och möjligheten att hacka bättre… Kanske bäst att inte tänka så mycket och bara spela på med de uppgraderingarna som känns lämpligast för stunden?
Sedär, du har lärt dig mer om hur man klipper fördelaktigt! Nu såg det ut som att du faktiskt spelat spelet, då bilder från det du pratar om kommer upp ibland. Det är mindre långdraget än innan, men det märks att du gör för långa meningar för dig själv då det verkar som att du nästan glömmer bort att andas imellanåt. Det är en hel vetenskap att låta engagerad på film, men du verkar mer koncentrerad på att du ska säga rätt än vad du egentligen säger, det ger en monoton känsla.
Robin: Jag fann det bäst att helt enkelt hamstra poängen, och sedan spendera dem när jag väl kom till en situation där jag kände att jag behövde en viss egenskap. Speciellt när det kom till hur svåra konsoler jag kunde hacka. Och tack! 🙂
Linnea: Jag tror jag är alldeles för rädd för att jag ska andas och blåsa i micken. ;( Redan efter förra klippet visste jag ju att jag måste låta lite mer livlig, men det är en tunn gräns till att låta fjollig i stället. Speciellt när jag redan har en ganska nördig röst. :p Förhoppningsvis är nästa spel ett mindre seriöst sådant, där jag kan låta gladare utan att det för den skull skär sig.
I will get better! Kul att höra att jag redan blivit bättre på klippning då. 🙂
Vad jag skulle vilja ha i nästa videorecension från Tommy:
Istället för att viska in i mikrofonen så det låter som att basen är nerdragen i botten, sätt den en bit ifrån ansiktet och tala högre med lite mer auktoritet och övertygelse. Redigering är din vän när det är den här typen av video som skall levereras, gör omtagningar med olika betoning och takt av varje paragraf, stycke och/eller mening och använd den som blev bäst.
Låt även mer bakgrundsmusik och ljud ligga kvar, så det inte blir enbart en (timid) talarröst.
Åter igen vill jag berömma att manuset levereras riktigt bra, det översätts till berättande väldigt fint. Nästa steg blir att få det att verka att det inte finns något manus att läsa ifrån alls, utan att allting bara kommer naturligt.
Nidde:
Jag hade gärna låtit spelets ljud och musik ligga kvar, men som det är nu har jag än så länge inte möjlighet att spela in eget videomaterial. Det innebär att mycket av materialet är från trailers och ”developer walkthroughs”, där någon redan talar över spelets ljud. Det är ett av problemen som kommer lösas när jag väl pungat ut med ett par tusenlappar på en inspelningsmojäng i framtiden.
Tack för konstruktiv kritik och beröm! ^^,
Det är vad som ger mig både vilja och möjlighet att förbättras.
försvarar Nintendo när orättvisa kängor delas ut, men är även snabb med att dela ut rättvisa kängor. Tommy har recenserat spel lite här och där sedan 2008, och är Svamprikets osociala ninjakuf som då och då axlar korrekturläsarmanteln.
Riktigt bra recension. Känns som ett spel vars helhet är bättre än delarna i sig, trots att de flesta delarna faktiskt är långt bättre än man kunde förvänta sig av ett spel som försöker sig på så mycket. Jag är bara sex timmar in, men är riktigt imponerad hittills. Finns dock så många uppgraderingar att välja på att det känns lika jobbigt som alla dialogval hittills… High jump+icarus landing känns lockande, men så gör även stealthuppgraderingarna och möjligheten att hacka bättre… Kanske bäst att inte tänka så mycket och bara spela på med de uppgraderingarna som känns lämpligast för stunden?
Sedär, du har lärt dig mer om hur man klipper fördelaktigt! Nu såg det ut som att du faktiskt spelat spelet, då bilder från det du pratar om kommer upp ibland. Det är mindre långdraget än innan, men det märks att du gör för långa meningar för dig själv då det verkar som att du nästan glömmer bort att andas imellanåt. Det är en hel vetenskap att låta engagerad på film, men du verkar mer koncentrerad på att du ska säga rätt än vad du egentligen säger, det ger en monoton känsla.
Mindfuck i slutet!
Robin: Jag fann det bäst att helt enkelt hamstra poängen, och sedan spendera dem när jag väl kom till en situation där jag kände att jag behövde en viss egenskap. Speciellt när det kom till hur svåra konsoler jag kunde hacka. Och tack! 🙂
Linnea: Jag tror jag är alldeles för rädd för att jag ska andas och blåsa i micken. ;( Redan efter förra klippet visste jag ju att jag måste låta lite mer livlig, men det är en tunn gräns till att låta fjollig i stället. Speciellt när jag redan har en ganska nördig röst. :p Förhoppningsvis är nästa spel ett mindre seriöst sådant, där jag kan låta gladare utan att det för den skull skär sig.
I will get better! Kul att höra att jag redan blivit bättre på klippning då. 🙂
Riktigt bra recension. Gott jobbat!
Och jag störde mig inte på någon monotoni. Tvärt om tycker jag att det satte lite passande känsla till ett så mörkt spel.
Blir sugen på att spela spelet. Kanske till våren när man får tid igen. 😉
Mycket bättre videorecension än sist! Bra jobbat Tommy! =)
Har egentligen inte haft särskilt stor lust att spela spelet, men efter din recension är jag lite mer sugen i alla fall!
<3
Vad jag skulle vilja ha i nästa videorecension från Tommy:
Istället för att viska in i mikrofonen så det låter som att basen är nerdragen i botten, sätt den en bit ifrån ansiktet och tala högre med lite mer auktoritet och övertygelse. Redigering är din vän när det är den här typen av video som skall levereras, gör omtagningar med olika betoning och takt av varje paragraf, stycke och/eller mening och använd den som blev bäst.
Låt även mer bakgrundsmusik och ljud ligga kvar, så det inte blir enbart en (timid) talarröst.
Åter igen vill jag berömma att manuset levereras riktigt bra, det översätts till berättande väldigt fint. Nästa steg blir att få det att verka att det inte finns något manus att läsa ifrån alls, utan att allting bara kommer naturligt.
Nidde:
Jag hade gärna låtit spelets ljud och musik ligga kvar, men som det är nu har jag än så länge inte möjlighet att spela in eget videomaterial. Det innebär att mycket av materialet är från trailers och ”developer walkthroughs”, där någon redan talar över spelets ljud. Det är ett av problemen som kommer lösas när jag väl pungat ut med ett par tusenlappar på en inspelningsmojäng i framtiden.
Tack för konstruktiv kritik och beröm! ^^,
Det är vad som ger mig både vilja och möjlighet att förbättras.