Och vad var den enskilda grejen som gjorde att Tobias tog skada?
Raketer, maskingevär. Jag såg max 1 träff i närstrid. Resten av skadan kom från lång distans.
Jag kan göra ett spel som ingen kan klara. InFamous och Ninja Gaiden har visat hur man gör. 100% träffsäkerhet på sniper/raketgevär. Sedan kan du springa omkring och slåss bara för att plötsligt falla ned död från 1 träff.
Det kallar jag inte för ett svårt spel. Det kallar jag för dålig design. Och då älskar jag Devil May Cry 3 så svårigheten i sig är inga problem.
Men trevligt. Då vet jag att jag ska ignorera Ninja Gaiden 3 då det är alldeles för mycket fokus på distansattacker från fienderna.
Jag antog utmaningen i fredags, och jag måste säga att mot NG1 och 2 så kändes det som en kaffepaus. Hard i NG3 kändes lättare än Normal.. och detta säger jag även fast jag inte klarade av utmaningen. mest för att de introducerade ett spelmoment som NG aldrig haft förr, begränsad sikt i ett rökmoln.. och med mitt kassa lokal-sinne så gick det käpprätt. Lite synd då det gått oerhört bra fram tills dess och jag tydligen hade bossen runt hörnet. Oh well, det jag vill ha sagt är att det var lite av en besvikelse, men det var absolut inte dåligt.
Distansattackerna som kom från fiender utanför bild var fruktansvärt irriterande. Taktiken blev att direkt ta ut bazooka-fienderna och att skruva kameran så att du kunde se inkommande attacker.
Svårighetsgraden var klart lägre än Hard i tidigare Ninja Gaiden. Det är dock bara ett demo och spelet är beräknat till Q1 2012 så det finns tid för Team Ninja att putsa på det.
På Svampriket skriver vi om intryck, åsikter, spekulationer, nyheter och diverse trams. Ibland med eller utan hjärna men alltid med hjärta. Meningen är att det ska vara underhållande och personligt i första hand, men även informativt och reflekterande kring vad som händer i spelvärlden.
Här publiceras de alster som har hela redktionen som avsändare.
Och vad var den enskilda grejen som gjorde att Tobias tog skada?
Raketer, maskingevär. Jag såg max 1 träff i närstrid. Resten av skadan kom från lång distans.
Jag kan göra ett spel som ingen kan klara. InFamous och Ninja Gaiden har visat hur man gör. 100% träffsäkerhet på sniper/raketgevär. Sedan kan du springa omkring och slåss bara för att plötsligt falla ned död från 1 träff.
Det kallar jag inte för ett svårt spel. Det kallar jag för dålig design. Och då älskar jag Devil May Cry 3 så svårigheten i sig är inga problem.
Men trevligt. Då vet jag att jag ska ignorera Ninja Gaiden 3 då det är alldeles för mycket fokus på distansattacker från fienderna.
Bra försök.
Jag antog utmaningen i fredags, och jag måste säga att mot NG1 och 2 så kändes det som en kaffepaus. Hard i NG3 kändes lättare än Normal.. och detta säger jag även fast jag inte klarade av utmaningen. mest för att de introducerade ett spelmoment som NG aldrig haft förr, begränsad sikt i ett rökmoln.. och med mitt kassa lokal-sinne så gick det käpprätt. Lite synd då det gått oerhört bra fram tills dess och jag tydligen hade bossen runt hörnet. Oh well, det jag vill ha sagt är att det var lite av en besvikelse, men det var absolut inte dåligt.
Distansattackerna som kom från fiender utanför bild var fruktansvärt irriterande. Taktiken blev att direkt ta ut bazooka-fienderna och att skruva kameran så att du kunde se inkommande attacker.
Svårighetsgraden var klart lägre än Hard i tidigare Ninja Gaiden. Det är dock bara ett demo och spelet är beräknat till Q1 2012 så det finns tid för Team Ninja att putsa på det.