Kampanjvaror är inte till för att tjäna pengar. Inte på kampanjvarorna själva, i alla fall. När Marabou släpper en ny sommarsmak handlar det inte om att sälja den nya sommarsmaken. Eller, såklart vill de sälja sin nya sommarsmak, men framförallt vill de sälja fler vanliga Marabou mjölkchoklad.
När Ahlgrens släpper sursockrade bilar (detta underbara, underbara kunggodis) ökar försäljningen av Ahlgrens vanliga bilar. En ny smak är ett perfekt sätt att göra reklam.
Därför är det jättemärkligt att Loka varit så gott som knäpptysta om släppet av deras tre nya smaker Loka Like Old School. Smaker som Strawberry Ice Cream, Lemon Pie och Chocolate Shake är ju verkligen smaker som sticker ut och kan ge uppmärksamhet till Loka.
Men! Skit i Lokas bristande affärsstrategier nu. Det som är intressant är ju såklart att jag provat alla tre smaker. Hur kunde jag låta bli? Citronpaj och chokladmilkshake, liksom!
Det sagt är det inga jättegoda drycker. Visst är de första klunkarna spännande, men smaken blir snabbt uttjatad. Det är inte smaker som passar i mineralvatten. Tyvärr. Den som håller absolut bäst är Strawberry Ice Cream som jag faktiskt kan tänka mig att köpa fler gånger. Speciellt en varm sommardag. Drickbar jordgubbsglass. Somrigt. Och då är jag ingen mineralvattendrickare.
Totalt blir det en trea av fem. Jordgubbsglassen klättrar halvvägs upp mot en fyra medan de andra två släpar efter och egentligen är närmre en tvåa.
Och det var dagens väldigt ointressanta blogginlägg. Hoppas ni hade lika kul som jag.