Sommarn’ lunkar på och eftersom alla andra spelpodcasts har sommarlov har du inget val. Du måste lyssna på detta!
Malin har spenderat veckan i sitt sköna Norrland där hon försöker hitta det fina i Red Dead Redemption, Tommy har spelat lightrollspel från Nintendo och Samson har spelat strategi-rollspel-fighting-hybriden Project X Zone som blandar karaktärer från Namco, Capcom och Sega. Avslutningsvis har vi testat på indiespelet Rush Bro’s.
Länkar
Don Mattrick lämnar Microsoft
Double Fine delar upp Broken Age i två delar pga pengabrist
Microsoft planerar presskonferens på Gamescom
Xbox Live Gold-medlemmars första gratisspel är…
Nintendo tänker inte skära ner på personal i tuffa tider
The Walking Dead: 400 Days!
Xbox Ones övriga namnförslag
Medverkande
Tommy Håkansson
Malin Söderberg
Samson Wiklund
Avsnitt 35: Project X Zone, Mario & Luigi Dream Team och Rush Bro’s
Jag håller på att lyssna ifatt och är på avsnitt 12 så ett tag kvar tills jag får lyssna på detta. Men när det väl är dags blir det nog riktigt bra.
Hej.
Tack för tipsen. Jag ska skaffa portal 2 snarast.
Som svar till Malin.
Fischer heter skidmärket med triforce logotypen 🙂
Malaxtv! Bra skit och ett bra ämne för nästa skitsnack
Enligt Miyamoto så är Ocarina of Time 3D omgjort helt fån scratch. Det finns ju t ex en hel del buggar/glitchar i 3DS-spelet som inte finns i originalet och vice versa. Och hur du kan tycka att det ser gräsligt ut kan i alla fall jag då inte förstå, Samson! 😉
Instämmer med Zage, Malaxtv är perfekt för skitsnack.
Riktigt trevligt avsnitt, kul att ha Malin tillbaka också =)
Härligt avsnitt. Malin får gärna fortsätta med rollen som värd/host åt programmet, eller åtminstone göra det varannan gång. Hon passade som handen i handsken. Inget illa om Samson, han har gjort ett bra jobb, men det kändes lite skönare balanserat på nått sätt den här gången.
För övrigt förstår jag inte riktigt vad Samson snackar om angående 3DS remakes av 64-spel. Alla karaktärer i Ocarina of Time har ju ÅTMINSTONE 3 gånger så hög polycount som i originalet (förmodligen 4 gånger i Links fall). Låt gå att grottorna och omgivningarna ligger närmare originalutgåvan, men det tycker jag de löser bra med texturer som inte ser ut som kräk och en riktigt bra ljussättning.
Malin nailade ju jobbet som podcastledare! Är det Tommys tur nu? 😀
angående Zelda-diskussionen.
Jag vill se lite nytänk framförallt i hur kontrollen fungerar. Jag har aldrig kommit överens med kontrollerna i 3d-spelen. Att Auto-hoppa av misstag bara för att man går till en kant är nog bland det mest frustrerande jag vet! Och inte att kunna justera kameran som man vill i ett 3:e persons-spel är inte okej idag.
I mitt ”dröm”-Zelda hade vi fått en kvinnlig Link, alternativt fått välja man eller kvinna och framförallt ett stridssystem gjort av teamet bakom Dark Souls! Inte nödvändigtvis för svårighetsgraden även om jag personligen inte haft något emot det.. Men känslan i stridssystemet, tyngden i svärdsvingarna osv.. hade vart underbart! =D