PowerPlay är en videoserie där Anders, och även ni tittare, ger Tobbe spelutmaningar att klara framför kamera. Nytt avsnitt varannan fredag och var tredje avsnitt live. Har du missat tidigare delar så hittar du dem HÄR.
Detta avsnitt som är det sjätte i ordningen sändes live fredagen den 29/11. Tobbe utmanas här till att klara både Ghost ’n Goblins och Super Ghouls ’n Ghosts, två av Nintendo-bibliotekets ökänt svåraste spel.
Vi vill speciellt tacka er som satt med oss live, det är ni som gör det så kul att hålla på med det här projektet! Fortsätt kommentera och gilla, både här och på Youtube, och kom gärna med förslag på nya utmaningar.
Nästa avsnitt blir det sista för den här säsongen, julstök och annat husligt kommer emellan. Fredagen den 13:e är det dags för Tobbe att ta sig an Probotector 1 och 2 till NES – utan Konami-kod, utan att plocka upp några vapen och under en timme totalt.
Väl mött nästa gång!
Länken till anthony burch speltumblr http://nowrongwaytoplay.tumblr.com
All cred i världen till Tobbe här! En riktig jävla bragd att ta sig igenom den här utmaningen.
Angående framtida longplays så skulle jag personligen hellre se på något kortare och mer actionfyllt än ett rollspel. Har i ärlighetens namn inte sett klart Manathon, och lär nog aldrig göra det. Långa, episka rollspel är roligare att spela själv, alternativt att få det uppläst som någon slags saga i podcastform ;D
Toejam & Earl eller Kuri Kuri Mix är bra exempel på rolig och intressant coopspel. Rolling Thunder 2 är också riktigt kul.
Ska ni prompt köra något mera i rollspelsväg så ta hellre något i Zelda-stil. Soleil eller något av Neutopia spelen kanske?
Anders du har säkert en lång lista med planerade utmaningar till Tobbe inför nästa år.
Men en utmaning jag gärna skulle se Tobbe ta sig an är Hagane: The Final Conflict till SNES.
Jag köpte SFC versionen av Hagane för några veckor sedan, har inte ägnat jätte mycket tid åt spelet ännu, men bra utmanande är det, och jag har inte klarat vidare långt alls ännu, men jag diggar spelet en hel del. Förutom en läcker design, så var det några gameplay saker som direkt hookade in mig i spelet.
Saker som att din karaktär är ganska mångfaldig i sina rörelser och kontrollen sitter som ett smäck, och att fiender inte dödar mig när våra sprites kolliderar om de inte aktivt gör en attack rörelse mot mig, får mig att känna att trots att spelet har en hög svårighetsgrad så känns det oftast rättvist.
Men eftersom jag nog inte kommer ta mig igenom det där spelet så vill jag ju helt klart se Tobbe spela spelet. Jag kanske underskattar Tobbes förmåga här och han kanske klarar spelet ganska lätt, Isåfall så får väl du Anders försvåra utmaningen lite.