Under den större delen av förra veckan ägde Gamescom rum borta i Tyskland. Och som ni säkert känner till var Svampriket på plats i form av Linus Svensson, som sprang sig svettig mellan konferenserna, intervjuerna och speltesten. Nu är mässan över, och Linus är tillbaka i Sverige. Därför tyckte vi det passade bra med ett avbrott i våra Sommarpoddar, så Linus tillsammans med Ludde får prata av sig om allt han sett och testat på.
Så i veckans pod hör ni intryck, intervjuer, tankar och intryck från årets Gamescom. Sommarpoddarna fortsätter nästa vecka.
Jättebra jobbat Linus! Under dom här dagarna så kollade jag svamprikets twittr flera gånger om dagen när jag i vanliga fall brukar nöja mig med att kolla feeden här på sidan. Gillar att det var lite mer personlig touch och inte bara exakt samma sak som jag redan hade läst på andra spelsidor. Hoppas vi får se mer sånt här från svampriket i framtiden.
Japp. Kan bara instämma i berömmet Linus. Fint arbete/nöje, som gett inte så lite hype inför kommande titlar om man säger så. Dessutom, lite fetare efter den smarriga humbugbilden!
Snälla, kalla inte Sebastien Loeb Rally (Leob utals [löb]) för en simulator. Ingen i Simracing-communityn tror på detta (som ett exempel, läs kommentera här:http://www.virtualr.net/sebastien-loeb-rally-gamescom-trailer), det är ett totalt fiasko (iaf om man ser ur simulatorväg) och Milestone har inga bra spel i sitt förflutna (de förlorade WRC-licens för att de inte höll måttet, hur ska de då kunna göra ett bättre spel med mindre budget?) och alla tidigare spel är acrade så det bara skriker. Forza är mer simulator än SLR, och även det är en arcade. Just nu är det Dirt Rally (Codemasters första bra spel sen Colin McRae 2005) som är det stora inom rally-simulator (och självklart det uråldriga spelet Richard Burns Rally som uppdateras varje år med ett enormt mod som heter RSRBR)