Tommy har spelat Pokemon Super Mystery Dungeon och Unravel, Tobbe har spelat Crashlands, Anna peppar The Artful Escape of Francis Vendetti och Linus berättar om sitt ohälsosamma förhållande till The Witness. Och så blir det referens-bonanza! Det är torsdag och du är varmt välkommen tillbaka till Svamppod!
Nyheter:
Oväntat att Tommy gör en tvåa och att både Anna och Tobbe är med. Högt odds på denna konstellation men kul.
Du blir bättre och bättre som host Linus så forsätt så.
Singleplayer är underskattat och jag tror ändå av de 30milj (eller är det fler?) COD som säljs varje år så köper nog 50% av dessa det först för singleplayer med MP som bonus. Eller spelar du Linus Halo bara för MP eller tycker du spelet är marginellt sämre för att de finns ett SP? Varför inte ha båda för valfrihet ärende bra sak även för mig som inte kan välja.
Bra avsnitt som vanligt. Trevligt att Tommy bidrar lite mer frekvent numera. Bra jobbat Linus. Kanske skall hålla igen med dialektkritiken dock. Den breeeeeeeeda skånskan håller inte nationellt dude.
Hälsningar från östra Skåne. 😉
Bonusavsnittet blev exakt så bra som jag ville att det skulle bli.
Fy va bra det blev.
Tack för det samtliga.
Man kan kanske se det så här: Ett spel med endast multiplayer tappar antagligen väldigt mycket i försäljning gentemot ett med både Multiplayer och storykampanj. Det behöver nödvändigtvis inte ha sålt dåligt, men kunde sålt en hel del extra exemplar med en riktig kampanjdel.
Jag själv tyckte tex att Titanfall såg riktigt kul ut och ville gärna spela igenom det. Helst i splitscreen med en kompis likt Gears of War. Det spelar ingen roll om storyn är fjantig och värdelös, men jag vill spela igenom spelets banor med roliga spelmoment och bossar.
Jag blev riktigt besviken när jag insåg att Titanfall endast var ett MP-spel. Där tappade dom mig och antagligen många fler spelare. Kampanjen äter säkert upp en stor del av budgeten men man tar igen iaf en del av det i utökad upplaga.
I fallet Titanfall finns det ju redan en väl fungerande MP-del som kan finputsas och utvecklas lite inför tvåan. Som förhoppningsvis kommer att få många nya fans via sin nya single player-kampanj och på så sätt få fler MP-spelare och högre försäljning.
Ju högre försäljning desto större budget och chans att det blir en 3:a. Finns såklart risk att fans av multiplayer blir ledsna (för att inte allt krut läggs på dem). Utvecklingen av stora titlar kräver dock en sjuhelsikes omsättning för att löna sig. Det är stor skillnad på titlar som Titanfall, Cod och Battlefield jämfört med konstnärliga indietitlar där 3 personer har suttit och utvecklat.
Och eftersom jag inte kommenterar särskilt ofta får jag väl säga tack för en bra podd!