Jag såg den här ”roliga” trailern för spelet Nail’d. Reklamen gör en spoof på infomercials, du vet såna där tv-shop-reklamer. Jag vill inte fylla min site med sån skit så jag länkar till skiten istället.
Jag kände mig manad att kontakta Deep Silver, som ligger bakom spelet. Det här är vad jag skrev:
I just saw the ridiculous trailers for the game Nail’d.
Are you purposely trying to cement the stereotypical idea of the stupid open-jawed pimple-popping teenage ”MASCULINE” semi-evolved video game player?
Your ads just set the industry as a whole back about twenty years, thanks
Go fuck yourselves.
Sincerely
Samson Wiklund, games writer and podcaster.
Men va fan?! Jag fick detta mailet idag och jag trodde det var spam med tanke på det nakna sättet allt framfördes på.
Och vad fan är ett vitaknogsyndrom?! Jag har i princip aldrig hört talas om det så hur stort problem kan det vara? Ett konstigt sätt att marknadsföra sitt spel på…
Så jäkla trött på all värdelös reklam och marknadsföring av spel. Det kommer ju aldrig någon vart i positiv riktning när det finns rötägg som dessa som trycker ner allting till lägsta nivån igen, och det är sorgligt. Väl talat i mejlet hur som helst, synd att det säkert inte lär ha den effekt på Deep Silver som man hade önskat bara.
Såg sååå fram emot det här spelet.
Lägg märke till tempus.
I trailer två för Nail’d så ser vi en pimp med sitt harem. Det är klass det. *rullar med ögonen*
Som racingfan blir jag skitförbannad på sånt här. All pepp på att spela och köpa spelet försvann.
Skönt att fler än jag reagerar och gör sina röster hörda! <3