Vem hade kunnat ana att man kunde släppa loss helvetet samt låsa upp femton minuter i rampljuset genom att ta på spelkvinnor ett par leggings?
Det skulle vi kunna prata om. Men det vill jag inte.
Vi skulle även kunna prata om all kritik, hat och hot som öste in över Riket. Men det är jag inte heller sugen på.
Man skulle även kunna skriva några rader om det nätta lilla mediedrev som uppstod efteråt, och vad det i sin tur har lett till. Peppar inte alls på det faktiskt.
Vad jag däremot är taggad på är att leverera flera makeovers på översexualiserade spelkaraktärer, där jag ifrågasätter tre saker: Kropparnas proportioner, deras poser och deras utstyrslar. Mera av samma helt enkelt, och jag har sex nya tolkningar att dela med mig av. Sen kommer även ett nytt inslag, då jag iklär manliga spelkaratärer kläder som tjejerna från samma spelserie får bära. Mer om det sen, plats på catwalken för nya avsexualiserade kvinnor.
KatarinaEn av tre nya utannonserade kvinnliga fighters från kommande Tekken 7 i skrivande stund. Namco visar här att även 2015 så är det fullt rimligt att utrusta sina kvinnliga slagskämpar väl synliga stringtrosor, lågt skuren sport-BH, blottad mage, högklackat samt att låta hennes tunga sticka ut lite lagom sexigt. Varför gå framåt och utvecklas när man kan stå och luftjucka på samma fläck år efter år efter år? Tittar man på hennes design så har den många roliga intryck, jag anar såväl Las Vegas som zoot suits och lite cowboy, så jag valde att förstärka de vibbarna. Jag gav henne bredbrättad hatt (allt blir bättre med bredbrättad hatt, tjejer får dem allt för sällan), knäppte jackan och svängde ut brallorna. Hennes pickadoller sitter på andra bilder under hennes armhålor, men jag tyckte de skulle göra sig bättre i hölster på höfterna. Peow-peow! |
TiraSoul Caliburs lilla psykopat-fallna-ängel-med-kluven-personlighet har en väldigt tydlig inspirationskälla: Batmans Harley Quinn. En Harley som snott Peter Pans garderob, men fått halva tröjan uppäten av något illvilligt djur. Åh vad de måste känt sig listiga på Namco när de kläckte idén att exponera NEDRE HALVAN av brösten istället för klyftan! Så då gör vi om, gör rätt. Harley Quin + Peter Pan, med en galen glimt i ögonen, kläder som inte faller i bitar samt en ny frisyr som kan ersätta Starship Troopers-insekts-luggen. |
NinaOrdet som genast kommer till mig när jag tänker på Nina från Tekken är ”iskall”. Absolut känslokall, en stenhård lönnmördare, dödlig, effektiv. Iförd lila kamouflagemönstrade latex-chaps och silvrig vaginasuspensoar. Jajjemen… Ska vi istället ge henne en utstyrsel som faktiskt matchar hennes persona och yrke, en diskret och praktisk outfit som inte sticker ut som en, ptja, silvrig vaginasuspensoar och lila kamouflagemönstrade chaps? |
SophitiaFightingspel kommer inte gå till historien för sina karaktärers välskrivna bakgrundshistorier, och Sophitias är inget undantag. I Soul Calibur-Wikin kan man läsa om denna grekiska bagardotter/krigare som får en vision av ett orakel, yadda-yadda, ingenting som skiljer ut henne från mängden. Vad som däremot är exceptionellt med Sophitia är att hennes bröst växer avsevärt för varje spel. Påtagligt mycket. Bilden jag utgått från är ifrån Soul Calibur IV då de växt sig större än hennes huvud. Vi tar det igen, vart bröst är större än hennes HUVUD. Spelskaparna har även valt att ge henne två lätt genomskinliga näsdukar som håller dem på plats, så att vi riktigt kan frossa i tuttar och den troliga utsikten i att de kommer falla ut så fort hon tar minsta steg. Jag ersatte näsdukarna med en rejäl omgång rustning, och gav henne ett beslutsamt ansiktsuttryck istället för det vädjande och gråtande i oringinalbilden. Samt en mantel. Varför får tjejer så sällan mantlar? |
ChristieTekkens Christie är en figur jag alltid kunnat uppskatta. Hennes fightingstil är kul att spela och som karaktär har hon alltid känts sprudlande och livfull. Vad som är mindre skoj är Tekken-kreatörernas vilja att exotifiera olika nationaliteter, i detta fall Brasilien. För capoeira i sig är tydligen inte tillräckligt mycket Brasilien (tagen dit och utvecklad där av svarta slavar, tack Wikipedia) så det räcker inte att Christie har den typen av träningskläder, det ska även tryckas in brasiliansk karnevalsdansös i hennes design. Därav all den bara huden samt alla omotiverade paljetter. I den här tolkningen utgick jag från capoeira, men lät så mycket som möjligt av hennes knalliga färgschema vara intakt. |
MileenaEn otippad men otroligt rolig nyhet var när Rikets Niklas Sintorn nämnde att skaparna i Mortal Kombats senaste installation hade valt att tona ner översexualiseringen samt klätt på många av sina kvinnliga karaktärer. Jag hade sen länge räknat bort MK, de var de där pajjiga övervåldsspelen som jag inte gillade, så att få sin fördomsbubbla spräckt på det här sättet var mycket uppfriskande! Vad gäller en av Mileenas utstyrslar så föreslår jag en slitsad aftonklänning istället för den snörda mankinin, skuren så långt ner på könet att det blir direkt obehagligt. |
Det var damerna det, vi går raskt över till herrarna. Dessa har fått byta garderob med någon av kvinnorna från samma spelserie. Träningskläder, byxor, rustningar och kängor ersätts nu av spets, strumpbyxor, string och höga klackar.
Hur branschfolket resonerar kring det här? Låt oss spekulera.
Där har vi den, del 2 i Makeover-serien. Sex till påklädda kvinnor och sju avklädda män. Den avslutande tredje delen dyker upp i en inte alltför avlägsen framtid. Kram på er!
Mästerligt! Du har lyckats igen! 🙂
Jättebra idé med männen.
Mileena är min personliga favorit av dom du ritat.
Bravo!
Nina däremot tycker jag är rätt ball, men ge henne riktiga hela byxor bara så gillar jag hennes lila trikå. 🙂
Sen dina manliga remakes var roliga och befogade! x)
Antagligen finns risken för ännu större shitstorm över dem men vem fan bryr sig om internet!
APPLÅDER! Så himla bra! 😀
Underbart som vanligt och det är såhär dom kvinnliga borde se ut!
Du är bara för bra Anna 🙂
Längtar tills del 3!
Många av de påklädda kvinnliga karaktärerna såg t.o.m. riktigt mycket bättre ut. Ditt öga för design är riktigt skarpt. Bra jobbat!
Jag tycker helt klart om att du designar om de översexualiserade orginalen. Männen är också en bra idé för att visa hur skevt det är.
Jag är lite nyfiken på vad du tycker om Mortal Kombats X nya kvinnliga uppsättning. Av vad jag har sett på bilder så verkar iaf delar av den kvinnliga ensemblen fått mer rimlig utstyrsel. Visst finns det fortfarande orimliga designer, men jag hoppas det är ett skifte i synsätt vi börjar skönja.
Ett av de bättre exemplen:
http://mortalkombat.wikia.com/wiki/File:MKX_Cage_and_sonya.jpg
Ett till bra exempel är Cassie Cage, som verkligen ser ut som en fullblodig commando.
http://vignette1.wikia.nocookie.net/mkwikia/images/2/23/Cassie_Fullbody.png/revision/latest/scale-to-width/250?cb=20150418154939
Det gillar vi!
Hade gärna sett Ninas outfit i nästa Tekken. Simpel, men skitsnygg!
Diggade även Ryus nya look. Hans ben gör sig verkligen bra i de där strympbyxorna.
Jag ÄLSKAR detta, Anna! Huvudet på spiken igen! Tjejerna ser fantastiska ut i lite mer kläder, älskar Nina (ger mig lite Black Widow-a-la-Avengers-vibbar) och Mileena är ju stencool (för att inte tala om bekväm)!
Skrattade högt åt de manliga remakesen, älskar att du iklätt de manliga karaktärerna såväl kläderna som posen. Det visar verkligen på absurditieten i det hela. Mitsurugi är bedårande.
Job well done Anna! Ser fram emot den oundvikliga paniken som lär uppstå, och väntar spänt på del 3! Puss och kram!
Mina favoriter var helt klart Christie och Mileena. Fick lite Zelda vibbar av Tira. Alltså, inte spelkaraktären zelda, utan serie-zelda.
Apropå ännu ett bra exempel i MKX, så gillar jag trots allt hur de designat D’Vorah. Hennes proportioner är rimliga och hennes outfit passar bra ihop med hennes karaktär. Överlag är både de manliga och kvinnliga karaktärerna väldesignade utifrån vad jag sett hittills. Det känns faktiskt som att de har tänkt till och det ger en hopp om framtiden!
http://vignette1.wikia.nocookie.net/mkwikia/images/a/ab/D%27Vorah_Fullbody.png/revision/latest/scale-to-width/250?cb=20150416061549
Du är bäst Anna, fortsätt så!
Så himla bra! Fortsätt så! Skit i troll, du förtjänar allt beröm du kan få.
Riktigt bra! Kul att kunna njuta av kommentarsfältet och hoppas på att shitstormen lugnar ner sig lite =) Jag önskar att det blir mer av det här, mindre fånigt och onödigt sexualiserande och mer awesomeness! (Personligen gillar jag bäst dina uppenbart bättre versioner av Christine och Mileena <3 )
skrattar så jävla mycket! 😀
Hur länge till trollen?!
Jag får väl vara den första som faller för betet då.
Jag gillade dina tidigare teckningar bättre. Mer genomtänkta och det kändes som mer allvarliga försök att ge dessa kvinnor en annan image. Den här gången känner jag inte igen många, det är endast Christie som jag känner igen.
Men jag har fortfarande några frågor. Du tycker det är förskräckligt att Katarina visar magen. Ändå efter att du ritat om henne visar hon fortfarande magen. Borde inte en heltäckande t-shirt eller en nedstoppad skjorta varit en bättre lösning? För all hud ska ju täckas och göras osynlig.
Varför hårband på Christie? Känns inte som att hon har något behov av sådant och vad jag vill minnas av all capoeira som jag sett så är det inte speciellt vanligt förekommande med hårband av utövarna. Rätta mig gärna om jag har fel.
Jag har svårt att förstå folk vars ”omdesign” utav en karaktär innebär att istället för synligt bröst så är den enda ändringen att rustning över endast brösten läggs till. Hade det inte varit en idé att verkligen gå hela vägen och gett Sophitia en väldesignat rustning? För att få bort all hud menar jag.
Nina lider av samma problem som Sophitia, du har gett henne en annan mundering men har kvar allting annat. Mer täckande kläder är för mig ingen makeover.
Mileena gillade jag starkt.
Nu till den andra delen av ditt inlägg som känns framtvingat för att få en viss typ av respons. Som man så har man sett både det ena och det andra. Sailor Bacon kommer till minnes bland annat.
Skoj att du gjort detta men till vilken nytta? Vi pratar om översexualiserade kvinnor i spel. Att slänga in män i deras utstyrslar skapar inte på något sätt en ”översexualiserad man”. Så jag saknar fortfarande omdesign av de redan översexualiserade männen som finns som jag nämnde i min förra kommentar på detta område.
Hoppas du till tredje inlägg slänger in kvinnor i männens utstyrsel. Så Chun Li i Ryu’s gi exempelvis med klart synliga bröst eller valfri kvinna i Uriels vita kalsonger enbart. Det måste ju vara ok eftersom män ju aldrig blir sexualiserade i TV-spel? Men av någon anledning så känner det väldigt omöjligt då du redan beklagat dig över Elena´s utstyrsel. Så att en man är klädd i enbart något som döljer hans paket är ok, men ack om en kvinna skulle ha kläder för att dölja bröst och nedre regionerna.
Jag ber om ursäkt men jag missar konsekvensen i det hela.
Som avslutning. Jag applåderar dina tankegångar och försök. Men jag håller inte med om alla.
Hej Henrik!
Som flitig capoeirautövare kan jag meddela att något sätt att sätta upp håret på är absolut nödvändigt. Tänk dig själv att sparka rundsparkar och göra hjulningar och volter och grejer i full fart med allt hår i ögon, näsa och mun. Har nog träffat en långhårig seriös capoeirista som inte sätter upp sitt hår på något sätt. Innan mitt hår blev så långt att jag kunde sätta det i en stor bollknut på bakhuvudet bar jag ett liknande pannband.
Varsågod för rättningen.
Tack för rättningen Niklas! Och tack för infon om att hårets längd är avgörande för hur man sätter upp den. Det var ungefär som vad jag trodde och vad youtube berättat för mig. Alltså behöver inte Christie något hårband utan det räcket gott och väl med den knut hon har 🙂
Förstår att det är knepigt att göra hjulningar och liknande utan att sätta upp ens hår.
Henrik, jag gissar på att sätta män i de kvinliga avatarernas kläder är inte för att skapa ”översexualiserade män” i jämställdhetens namn utan för att ta till ett annat knep för att visa hur urbota fåniga kläderna och poserna på de kvinliga avaternas är.
Så en gul jumpsuit (Rufus SF4) är inte någonting som är fånigt? Eller Hakan´s in-oljande när han slåss?
Hade Hakan varit en tjej hade det blivit gnäll över dennes användande av olja. När det är en man så tas det emot som mer komiskt än något annat. Trots då att han slåss iklädd endast byxor och bar överkropp.
Visst. Den poängen du framför stämmer. Så långt håller jag med dig. Tankegången är god. Men poser och liknande känns som något som alltid har varit löjligt. Ryu som vänder sig om för att låta vinden blåsa i hans hår?
Jin (BlazBlue) som vrålar ut sin kärlek för sin bror som han allra helst vill döda?
Chun Li som hoppar glatt upp och ner? Känns som om det som finns i större graden är löjligt oberoende av kön.
Har vi verkligenn inte kommit längre än så här Henrik. ”Ameh killarna då!”
Som alla andra gånger jag ser samma trötta utlägg är svaret: för vem är designen gjord så? För vem visar Ryu sina bröstmuskler? För inte fan har Capcom designat Ryu för att ge spelande kvinnor ”girl wood”. Männens muskler och poser och kläder är gjorda för att spelande pojkar ska tycka att det är coolt/roligt att vilja vara snubben i spelet.
Samson, jo vi har kommit längre. Dock finner jag det alltid intressant att se vem som drar upp argumentet som du precis gjorde.
För vem är killarna gjorda så? Ska man dra det långväga med den fanbase som finns så är de gjorda för spelarna och går man till den litet mer underground så även för att fujoshi ska få något att drömma och fantisera om. För du vet väl hur ofta ”pretty boys” hamnar i doujins med gay-tema?
Du måste förstå mig att jag funderar om varför ett kön ska uppmärksammas mer än det andra. Framför allt idag. Men jag har väl inte hängt med i tiden. Ursprungliga kommentaren var längre men verkar finnas max antal tecken på kommentarer.
Gill, jag har spelat en del fightingspel. Yoshimutsus poser i de tidiga Tekken spelen eller varför inte i Soul Calibur är inte något annat än försök från utvecklarna att vara roliga. De misslyckas ganska rejält.
Ryus vinnarpos där han låter vinden blåsa i håret eller reser upp armen i luften.
Helt beroende på betraktaren är poserna som fighting karaktärer gör löjliga oavsett kön.
Varför Uriel bara får sexpack och ett par vita kalsonger förstår jag inte. Varför Ryu inte har sin gi ihopsatt utan måste visa bröstet och del av magen förstår jag inte heller.
etc etc.
Henrik!
Det handlar inte om att visa hud eller inte. Huden sitter där den gör varesig den synd eller inte. Om mina bröst och min mage betraktades på samma icke-sexuella sätt som en mans skulle det inte vara några problem. Nu är dock så inte fallet. Om jag går topless på stranden blir det ramaskri. Dock ska bröst visas under kamp för det är ju okej och tv-spelskultur? Klart karaktärerna kan ha magtröjor. Klart de kan ha urringat. Men sättet dessa karaktärer visar huden på är en medveten design, gjord för tease. För mig kan de lika gärna slåss nakna. Men då ska alla karaktärer göra det och inte bara de som kan föda barn.
Amanda, helt klart designas tjejerna i fightinglir på det sätt som de gör. Varför? Spel säljs, alltså visar spelköparna sitt stöd för de val som designern gjort.
Tyvärr är vi fortfarande kvar i den eran där sex säljer. Därför är större delen av killarna i spelet muskelberg som visar sexpack på magen och tjejerna har varierande åldrar och utstyrslar. Regel 34 och allt det där.
Och jag ser det inte på något annat sätt. Det största klagomålet som jag hör när det diskuteras design i fightinglir är att tjejerna har för litet kläder på sig och när de har kläder på sig så sitter de för tajt.
killarnas klädsel sitter lösare ja, men det visar allt för ofta även delar av bröst och bara muskler. Något som jag av någon anledning fått för mig att tjejer är väldigt attraherade av. Rätta mig gärna om jag har fel.
Topless på stranden idag om det inte är nudist strand är vad jag vet emot lagen. Därför det blir ramaskrik. Annars skulle det närmare bli bussvislingar och hejarop. Gör en kille samma sak, går naken på stranden blir det också ramaskrik.
Topless ≠ Naken. Tuttrevolution, som det så fint kan kallas, finns till just för att kvinnors bröst är översexualiserade medans mäns inte är det. Och det finns ingen bra anledning med det med tanke på att enda skillnaden på mäns och kvinnors bröst är att kvinnors ofta är rundare/mer fett på sig och kan ha ett syfte (amning).
Min favorit är Guile! Alltså både sedan innan och nu med hans nya rörlighetsoptimering!
Dom manliga versionerna är ju helt fantastiska. Anna slår till igen med en helt fantastisk remake / reborn av dessa karaktärer 😀 Mästerligt.
Anna, du fantastiska, briljanta människa! Detta är så sanslöst bra! 😀
Fantastiskt bra! Jag hoppas det här står i sig. 🙂
Jag gillar tjejerna mer än killarna.
Även om det är ett enkelt sätt att visa på de extrema skillnaderna så finns det problem att sätta killar i samma possisioner och kläder som tjejer för att göra en ”rolig” poäng av det.
Då skrattar vi åt det överfemenina. Vad är så roligt med en man i kläder och poser som anses femenina?
Visst det ger en poäng men….är det verkligen rätt väg att gå?
Dock, fortsätt designa om och kör spelkaraktärer mer mänskliga, det gillar jag.
Awesome as always.
du är bäst❤️
Vad kan man säga som inte redan är sagt? all kärlek till dig och hela svampriket för det ni gör.
Väldigt roligt och bra inlägg även denna gång. Fortsätt så!
måate blrja med att säga att du är grym på design!
men nnars tycker jag inte det är nå fel med att dom visar hud. nu förtiden brukar det dessutom finnas flera olika kläder att välja på hos karaktärerna där dom har mer kläder på sig (inget jag brukar välja dock… som sagt, gillar hud 😉 )
har en request med! kan du inte ta heihachis kläder på nån av tjejerna? givetvis där han är topless 😉
Mästerligt! Du har lyckats igen! 🙂
Jättebra idé med männen.
Mileena är min personliga favorit av dom du ritat.
Bravo!
Nina däremot tycker jag är rätt ball, men ge henne riktiga hela byxor bara så gillar jag hennes lila trikå. 🙂
Sen dina manliga remakes var roliga och befogade! x)
Antagligen finns risken för ännu större shitstorm över dem men vem fan bryr sig om internet!
APPLÅDER! Så himla bra! 😀
Underbart som vanligt och det är såhär dom kvinnliga borde se ut!
Du är bara för bra Anna 🙂
Längtar tills del 3!
Många av de påklädda kvinnliga karaktärerna såg t.o.m. riktigt mycket bättre ut. Ditt öga för design är riktigt skarpt. Bra jobbat!
Jag tycker helt klart om att du designar om de översexualiserade orginalen. Männen är också en bra idé för att visa hur skevt det är.
Jag är lite nyfiken på vad du tycker om Mortal Kombats X nya kvinnliga uppsättning. Av vad jag har sett på bilder så verkar iaf delar av den kvinnliga ensemblen fått mer rimlig utstyrsel. Visst finns det fortfarande orimliga designer, men jag hoppas det är ett skifte i synsätt vi börjar skönja.
Ett av de bättre exemplen:
http://mortalkombat.wikia.com/wiki/File:MKX_Cage_and_sonya.jpg
Ett till bra exempel är Cassie Cage, som verkligen ser ut som en fullblodig commando.
http://vignette1.wikia.nocookie.net/mkwikia/images/2/23/Cassie_Fullbody.png/revision/latest/scale-to-width/250?cb=20150418154939
Det gillar vi!
Hade gärna sett Ninas outfit i nästa Tekken. Simpel, men skitsnygg!
Diggade även Ryus nya look. Hans ben gör sig verkligen bra i de där strympbyxorna.
Jag ÄLSKAR detta, Anna! Huvudet på spiken igen! Tjejerna ser fantastiska ut i lite mer kläder, älskar Nina (ger mig lite Black Widow-a-la-Avengers-vibbar) och Mileena är ju stencool (för att inte tala om bekväm)!
Skrattade högt åt de manliga remakesen, älskar att du iklätt de manliga karaktärerna såväl kläderna som posen. Det visar verkligen på absurditieten i det hela. Mitsurugi är bedårande.
Job well done Anna! Ser fram emot den oundvikliga paniken som lär uppstå, och väntar spänt på del 3! Puss och kram!
Mina favoriter var helt klart Christie och Mileena. Fick lite Zelda vibbar av Tira. Alltså, inte spelkaraktären zelda, utan serie-zelda.
Apropå ännu ett bra exempel i MKX, så gillar jag trots allt hur de designat D’Vorah. Hennes proportioner är rimliga och hennes outfit passar bra ihop med hennes karaktär. Överlag är både de manliga och kvinnliga karaktärerna väldesignade utifrån vad jag sett hittills. Det känns faktiskt som att de har tänkt till och det ger en hopp om framtiden!
http://vignette1.wikia.nocookie.net/mkwikia/images/a/ab/D%27Vorah_Fullbody.png/revision/latest/scale-to-width/250?cb=20150416061549
Du är bäst Anna, fortsätt så!
Så himla bra! Fortsätt så! Skit i troll, du förtjänar allt beröm du kan få.
Riktigt bra! Kul att kunna njuta av kommentarsfältet och hoppas på att shitstormen lugnar ner sig lite =) Jag önskar att det blir mer av det här, mindre fånigt och onödigt sexualiserande och mer awesomeness! (Personligen gillar jag bäst dina uppenbart bättre versioner av Christine och Mileena <3 )
skrattar så jävla mycket! 😀
Hur länge till trollen?!
Jag får väl vara den första som faller för betet då.
Jag gillade dina tidigare teckningar bättre. Mer genomtänkta och det kändes som mer allvarliga försök att ge dessa kvinnor en annan image. Den här gången känner jag inte igen många, det är endast Christie som jag känner igen.
Men jag har fortfarande några frågor. Du tycker det är förskräckligt att Katarina visar magen. Ändå efter att du ritat om henne visar hon fortfarande magen. Borde inte en heltäckande t-shirt eller en nedstoppad skjorta varit en bättre lösning? För all hud ska ju täckas och göras osynlig.
Varför hårband på Christie? Känns inte som att hon har något behov av sådant och vad jag vill minnas av all capoeira som jag sett så är det inte speciellt vanligt förekommande med hårband av utövarna. Rätta mig gärna om jag har fel.
Jag har svårt att förstå folk vars ”omdesign” utav en karaktär innebär att istället för synligt bröst så är den enda ändringen att rustning över endast brösten läggs till. Hade det inte varit en idé att verkligen gå hela vägen och gett Sophitia en väldesignat rustning? För att få bort all hud menar jag.
Nina lider av samma problem som Sophitia, du har gett henne en annan mundering men har kvar allting annat. Mer täckande kläder är för mig ingen makeover.
Mileena gillade jag starkt.
Nu till den andra delen av ditt inlägg som känns framtvingat för att få en viss typ av respons. Som man så har man sett både det ena och det andra. Sailor Bacon kommer till minnes bland annat.
Skoj att du gjort detta men till vilken nytta? Vi pratar om översexualiserade kvinnor i spel. Att slänga in män i deras utstyrslar skapar inte på något sätt en ”översexualiserad man”. Så jag saknar fortfarande omdesign av de redan översexualiserade männen som finns som jag nämnde i min förra kommentar på detta område.
Hoppas du till tredje inlägg slänger in kvinnor i männens utstyrsel. Så Chun Li i Ryu’s gi exempelvis med klart synliga bröst eller valfri kvinna i Uriels vita kalsonger enbart. Det måste ju vara ok eftersom män ju aldrig blir sexualiserade i TV-spel? Men av någon anledning så känner det väldigt omöjligt då du redan beklagat dig över Elena´s utstyrsel. Så att en man är klädd i enbart något som döljer hans paket är ok, men ack om en kvinna skulle ha kläder för att dölja bröst och nedre regionerna.
Jag ber om ursäkt men jag missar konsekvensen i det hela.
Som avslutning. Jag applåderar dina tankegångar och försök. Men jag håller inte med om alla.
Hej Henrik!
Som flitig capoeirautövare kan jag meddela att något sätt att sätta upp håret på är absolut nödvändigt. Tänk dig själv att sparka rundsparkar och göra hjulningar och volter och grejer i full fart med allt hår i ögon, näsa och mun. Har nog träffat en långhårig seriös capoeirista som inte sätter upp sitt hår på något sätt. Innan mitt hår blev så långt att jag kunde sätta det i en stor bollknut på bakhuvudet bar jag ett liknande pannband.
Varsågod för rättningen.
Tack för rättningen Niklas! Och tack för infon om att hårets längd är avgörande för hur man sätter upp den. Det var ungefär som vad jag trodde och vad youtube berättat för mig. Alltså behöver inte Christie något hårband utan det räcket gott och väl med den knut hon har 🙂
Förstår att det är knepigt att göra hjulningar och liknande utan att sätta upp ens hår.
Henrik, jag gissar på att sätta män i de kvinliga avatarernas kläder är inte för att skapa ”översexualiserade män” i jämställdhetens namn utan för att ta till ett annat knep för att visa hur urbota fåniga kläderna och poserna på de kvinliga avaternas är.
Så en gul jumpsuit (Rufus SF4) är inte någonting som är fånigt? Eller Hakan´s in-oljande när han slåss?
Hade Hakan varit en tjej hade det blivit gnäll över dennes användande av olja. När det är en man så tas det emot som mer komiskt än något annat. Trots då att han slåss iklädd endast byxor och bar överkropp.
Visst. Den poängen du framför stämmer. Så långt håller jag med dig. Tankegången är god. Men poser och liknande känns som något som alltid har varit löjligt. Ryu som vänder sig om för att låta vinden blåsa i hans hår?
Jin (BlazBlue) som vrålar ut sin kärlek för sin bror som han allra helst vill döda?
Chun Li som hoppar glatt upp och ner? Känns som om det som finns i större graden är löjligt oberoende av kön.
Har vi verkligenn inte kommit längre än så här Henrik. ”Ameh killarna då!”
Som alla andra gånger jag ser samma trötta utlägg är svaret: för vem är designen gjord så? För vem visar Ryu sina bröstmuskler? För inte fan har Capcom designat Ryu för att ge spelande kvinnor ”girl wood”. Männens muskler och poser och kläder är gjorda för att spelande pojkar ska tycka att det är coolt/roligt att vilja vara snubben i spelet.
Samson, jo vi har kommit längre. Dock finner jag det alltid intressant att se vem som drar upp argumentet som du precis gjorde.
För vem är killarna gjorda så? Ska man dra det långväga med den fanbase som finns så är de gjorda för spelarna och går man till den litet mer underground så även för att fujoshi ska få något att drömma och fantisera om. För du vet väl hur ofta ”pretty boys” hamnar i doujins med gay-tema?
Du måste förstå mig att jag funderar om varför ett kön ska uppmärksammas mer än det andra. Framför allt idag. Men jag har väl inte hängt med i tiden. Ursprungliga kommentaren var längre men verkar finnas max antal tecken på kommentarer.
Gill, jag har spelat en del fightingspel. Yoshimutsus poser i de tidiga Tekken spelen eller varför inte i Soul Calibur är inte något annat än försök från utvecklarna att vara roliga. De misslyckas ganska rejält.
Ryus vinnarpos där han låter vinden blåsa i håret eller reser upp armen i luften.
Helt beroende på betraktaren är poserna som fighting karaktärer gör löjliga oavsett kön.
Varför Uriel bara får sexpack och ett par vita kalsonger förstår jag inte. Varför Ryu inte har sin gi ihopsatt utan måste visa bröstet och del av magen förstår jag inte heller.
etc etc.
Henrik!
Det handlar inte om att visa hud eller inte. Huden sitter där den gör varesig den synd eller inte. Om mina bröst och min mage betraktades på samma icke-sexuella sätt som en mans skulle det inte vara några problem. Nu är dock så inte fallet. Om jag går topless på stranden blir det ramaskri. Dock ska bröst visas under kamp för det är ju okej och tv-spelskultur? Klart karaktärerna kan ha magtröjor. Klart de kan ha urringat. Men sättet dessa karaktärer visar huden på är en medveten design, gjord för tease. För mig kan de lika gärna slåss nakna. Men då ska alla karaktärer göra det och inte bara de som kan föda barn.
Amanda, helt klart designas tjejerna i fightinglir på det sätt som de gör. Varför? Spel säljs, alltså visar spelköparna sitt stöd för de val som designern gjort.
Tyvärr är vi fortfarande kvar i den eran där sex säljer. Därför är större delen av killarna i spelet muskelberg som visar sexpack på magen och tjejerna har varierande åldrar och utstyrslar. Regel 34 och allt det där.
Och jag ser det inte på något annat sätt. Det största klagomålet som jag hör när det diskuteras design i fightinglir är att tjejerna har för litet kläder på sig och när de har kläder på sig så sitter de för tajt.
killarnas klädsel sitter lösare ja, men det visar allt för ofta även delar av bröst och bara muskler. Något som jag av någon anledning fått för mig att tjejer är väldigt attraherade av. Rätta mig gärna om jag har fel.
Topless på stranden idag om det inte är nudist strand är vad jag vet emot lagen. Därför det blir ramaskrik. Annars skulle det närmare bli bussvislingar och hejarop. Gör en kille samma sak, går naken på stranden blir det också ramaskrik.
Topless ≠ Naken. Tuttrevolution, som det så fint kan kallas, finns till just för att kvinnors bröst är översexualiserade medans mäns inte är det. Och det finns ingen bra anledning med det med tanke på att enda skillnaden på mäns och kvinnors bröst är att kvinnors ofta är rundare/mer fett på sig och kan ha ett syfte (amning).
Fantastiska bilder, smart sätt att belysa problematiken och jag hoppas att den positiva feedback du får lite fungerar som en sköld mot trollens sunkiga kommentarer. Du rockar
Denna uppsättning designer var bättre än första. Tira, Mileena och Sophitia har fått bibehålla mycket av sin orginalutrålning, och det är ju det som är det viktigaste. Eller fast ja OK… Mileena anno 2011 kan vara det hemskaste jag sett, tillsammans med resten av MK galleriet. Den nya designen hade jag med glädje valt att spela med.
Kul idé att sexualisera manliga karaktärer men direktöversättningar kanske inte funkar så bra… tänk er tvärt om… Kappa
Jag är ledsen för min dåliga engelska som jag använder Google translate, men jag älskar bara dina bilduppsättningar! Jag hoppas att ni inte har något emot om jag gjorde ett förslag för nästa uppsättning?
Jag ber om ursäkt för att inte vänta på ett svar för så länge, men jag var säker på att rekommendationen skulle inte vara en sådan stor sak.
Hur som helst, skulle min rekommendation vara att om du vill att spelindustrin för att lyssna på frågorna om realistiska kroppsproportioner, skulle du vilja att visa dem exempel på det enda sätt de verkar förstå, med den manliga kroppen.
Därför har jag gjort små förändringar till en av dina bilder för att hjälpa dig i denna strävan och som en riktlinje för manliga kroppsproportioner, jag hoppas att detta kommer att hjälpa dig i din nästa bildserien!
http://puu.sh/hKPGY/da2e9c61b4.jpg
Lycka till och igen, jag ber om ursäkt för den fruktansvärda svenska.
Min favorit är Guile! Alltså både sedan innan och nu med hans nya rörlighetsoptimering!
Ja lika underbart som förra gången.
Dom manliga versionerna är ju helt fantastiska. Anna slår till igen med en helt fantastisk remake / reborn av dessa karaktärer 😀 Mästerligt.
Anna, du fantastiska, briljanta människa! Detta är så sanslöst bra! 😀
Jag gillar de nya koncepten skarpt! Idén med retades på näbb har ju gjorts, men jag tycker att du gör det bättre än jag sett på länge 🙂
Fantastiskt bra! Jag hoppas det här står i sig. 🙂
Jag gillar tjejerna mer än killarna.
Även om det är ett enkelt sätt att visa på de extrema skillnaderna så finns det problem att sätta killar i samma possisioner och kläder som tjejer för att göra en ”rolig” poäng av det.
Då skrattar vi åt det överfemenina. Vad är så roligt med en man i kläder och poser som anses femenina?
Visst det ger en poäng men….är det verkligen rätt väg att gå?
Dock, fortsätt designa om och kör spelkaraktärer mer mänskliga, det gillar jag.
Awesome as always.
du är bäst❤️
Vad kan man säga som inte redan är sagt? all kärlek till dig och hela svampriket för det ni gör.
Väldigt roligt och bra inlägg även denna gång. Fortsätt så!
måate blrja med att säga att du är grym på design!
men nnars tycker jag inte det är nå fel med att dom visar hud. nu förtiden brukar det dessutom finnas flera olika kläder att välja på hos karaktärerna där dom har mer kläder på sig (inget jag brukar välja dock… som sagt, gillar hud 😉 )
har en request med! kan du inte ta heihachis kläder på nån av tjejerna? givetvis där han är topless 😉
Asbra artikel.
Gillar starkt vad du gör! Tycker bättre om dessa designer än dem du gjorde i förra 🙂 Tycker du lyckats göra riktigt fina designer och behållit karaktärernas identitet riktigt bra denna gång. Det var det enda jag hade lite svårt för förra gången, att vissa kändes som att de kanske gick ifrån och blev lite av nåt annat ibland.
Tänk om vi kunde få se så här snygga och vettiga designer i fightingspel.
Gillar även hur du klädde manliga karaktärer i de sexistiska kvinnliga utstyrslarna. Way to prove a point! 🙂
Bra jobbat.
Fantastiska bilder, smart sätt att belysa problematiken och jag hoppas att den positiva feedback du får lite fungerar som en sköld mot trollens sunkiga kommentarer. Du rockar
Denna uppsättning designer var bättre än första. Tira, Mileena och Sophitia har fått bibehålla mycket av sin orginalutrålning, och det är ju det som är det viktigaste. Eller fast ja OK… Mileena anno 2011 kan vara det hemskaste jag sett, tillsammans med resten av MK galleriet. Den nya designen hade jag med glädje valt att spela med.
Kul idé att sexualisera manliga karaktärer men direktöversättningar kanske inte funkar så bra… tänk er tvärt om… Kappa
Jag är ledsen för min dåliga engelska som jag använder Google translate, men jag älskar bara dina bilduppsättningar! Jag hoppas att ni inte har något emot om jag gjorde ett förslag för nästa uppsättning?
Jag ber om ursäkt för att inte vänta på ett svar för så länge, men jag var säker på att rekommendationen skulle inte vara en sådan stor sak.
Hur som helst, skulle min rekommendation vara att om du vill att spelindustrin för att lyssna på frågorna om realistiska kroppsproportioner, skulle du vilja att visa dem exempel på det enda sätt de verkar förstå, med den manliga kroppen.
Därför har jag gjort små förändringar till en av dina bilder för att hjälpa dig i denna strävan och som en riktlinje för manliga kroppsproportioner, jag hoppas att detta kommer att hjälpa dig i din nästa bildserien!
http://puu.sh/hKPGY/da2e9c61b4.jpg
Lycka till och igen, jag ber om ursäkt för den fruktansvärda svenska.
Ja lika underbart som förra gången.
Jag gillar de nya koncepten skarpt! Idén med retades på näbb har ju gjorts, men jag tycker att du gör det bättre än jag sett på länge 🙂
Asbra artikel.
Gillar starkt vad du gör! Tycker bättre om dessa designer än dem du gjorde i förra 🙂 Tycker du lyckats göra riktigt fina designer och behållit karaktärernas identitet riktigt bra denna gång. Det var det enda jag hade lite svårt för förra gången, att vissa kändes som att de kanske gick ifrån och blev lite av nåt annat ibland.
Tänk om vi kunde få se så här snygga och vettiga designer i fightingspel.
Gillar även hur du klädde manliga karaktärer i de sexistiska kvinnliga utstyrslarna. Way to prove a point! 🙂
Bra jobbat.
Katarina/Christie
Oinspirerad DOA-doftande originaldesign, så varför inte? Ett par customization items, så är vi där.
Nina
Förutom just vaginasuspensoaren har jag faktiskt alltid gillat den här versionen av Ninas klassiska outfit. Designförslaget känns lite slätstruket, men skulle fungera utmärkt med ett par extra detaljer på byxorna eller handskarna. (Cassie Cage, is that you?)
Sophitia
Designförslaget är här näst intill identiskt med hennes outfit i Soul Calibur 1, vilken jag nog ser som hennes bästa.
Vill dock inflika att Sophitia har all anledning att vara ledsen i SCIV, då hon tvingas skydda det onda svärdet Soul Calibur, vars kraft är det enda som kan hålla hennes dotter vid liv.
Mileena
Ugh, MK9s steroid/silikonmonster. Som nämnts har mycket förbättrats i och med X. Denna nydesign skulle IMO passa Kitana bättre än vildsinta Mileena.
Angel/Iori
Japp, Angel är en renodlad fanservicekaraktär. (Dock i mer än en mening – hennes attacker är uppkallade efter Soul Flower Union-låtar och hon lånar både färgschema och specialattacker av wrestlaren The Rock.) Hon är också hysteriskt rolig att spela tack vare sina komplexa Un-Chain-combos (föregångare till exempelvis Noel Vermillions Chain Revolver i BlazBlue) och karismatiska personlighet.
(Skall jag vara pedantisk så är just den där groteska bilden en oanvänd design ur 2001-mooken.)
Iori är också en renodlad fanservicekaraktär. J-Rock, emo, ”bad boy”, pinsamt tydliga yaoivibbar gentemot ”rivalen” Kyo… och han älskas för det av communityn.
https://www.google.se/search?q=%22Iori+Yagami%22&lr=&safe=images&hl=sv&as_qdr=all&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=waBSVeOvGImBywPku4GgBQ&ved=0CCEQsAQ&biw=1429&bih=886
https://www.google.se/search?q=%22Another+Iori%22&lr=&safe=images&hl=sv&as_qdr=all&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=7KBSVYX-KaSAywOtm4DQDA&ved=0CCEQsAQ&biw=1429&bih=886
Chun-Li/Leixia
Kom igen, ingen av dessa outfits är speciellt utmanande, och i Chuns fall är posen inte ens flickaktig. Jo, jag tycker också att hennes ”hoppa upp och ned och skratta”-win pose är out of character och borde skrotats efter SF2.
Femtonåriga Leixia, däremot, SKA vara lekfull och sockersöt, som kontrast till hennes mer cyniska vän Natsu.
Elena
Vi har tagit det här förr… Elena är visserligen *lättklädd*, men inte alls särskilt sexualiserad (förutom på tidigare nämnda New Generation/Second Impact-vinstporträtt).
Se även Gill och Urien:
http://streetfighter.wikia.com/wiki/Gill
http://streetfighter.wikia.com/wiki/Urien
Rainbow Mika
Mika är kanske en älska-eller-hata karaktär. Jag uppskattar både hennes okonventionella spelstil och hejdlösa entusiasm, som även återspeglas i hennes klädsmak. Brösthjärtan, rumpstötar och ”fånga motståndaren mellan låren”-grepp till trots skulle jag nog säga att hennes koncept ligger närmare ”LOL, WTF?” än ”Schwiiiing!”. (Wayne’s World, look it up.)
Just Ken skulle faktiskt kunna passa i något liknande (jag påminns om Hugos slutsekvens i 3rd Strike, där hela casten går med i hans wrestlingliga).
http://www.vgmuseum.com/end/arcade/a/sf3-3hug.htm
Ivy/Tira/Anna
Hela Soul Calibur III-IV var IMO en orgie i smaklös design. Ivys proportioner ”normaliserades” i Soul Calibur V, vilket fick till följd att hennes dräkt ser betydligt mindre absurd ut.
http://soulcalibur.wikia.com/wiki/Ivy
Tiras klädstil, alltså… Poison Ivy möter Harley Quinn. Men visst, underboob ser sällan vettigt ut.
Annas bläckfiskdräkt är det värsta jag sett söder om soptippen, men så är hon också seriens enda kvinnliga driftkucku (medan killsidan har Paul, Law x2, Ganryu, Bob, Yoshimitsu och Dr. Bosconovitch).
Katarina/Christie
Oinspirerad DOA-doftande originaldesign, så varför inte? Ett par customization items, så är vi där.
Nina
Förutom just vaginasuspensoaren har jag faktiskt alltid gillat den här versionen av Ninas klassiska outfit. Designförslaget känns lite slätstruket, men skulle fungera utmärkt med ett par extra detaljer på byxorna eller handskarna. (Cassie Cage, is that you?)
Sophitia
Designförslaget är här näst intill identiskt med hennes outfit i Soul Calibur 1, vilken jag nog ser som hennes bästa.
Vill dock inflika att Sophitia har all anledning att vara ledsen i SCIV, då hon tvingas skydda det onda svärdet Soul Calibur, vars kraft är det enda som kan hålla hennes dotter vid liv.
Mileena
Ugh, MK9s steroid/silikonmonster. Som nämnts har mycket förbättrats i och med X. Denna nydesign skulle IMO passa Kitana bättre än vildsinta Mileena.
Angel/Iori
Japp, Angel är en renodlad fanservicekaraktär. (Dock i mer än en mening – hennes attacker är uppkallade efter Soul Flower Union-låtar och hon lånar både färgschema och specialattacker av wrestlaren The Rock.) Hon är också hysteriskt rolig att spela tack vare sina komplexa Un-Chain-combos (föregångare till exempelvis Noel Vermillions Chain Revolver i BlazBlue) och karismatiska personlighet.
(Skall jag vara pedantisk så är just den där groteska bilden en oanvänd design ur 2001-mooken.)
Iori är också en renodlad fanservicekaraktär. J-Rock, emo, ”bad boy”, pinsamt tydliga yaoivibbar gentemot ”rivalen” Kyo… och han älskas för det av communityn.
https://www.google.se/search?q=%22Iori+Yagami%22&lr=&safe=images&hl=sv&as_qdr=all&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=waBSVeOvGImBywPku4GgBQ&ved=0CCEQsAQ&biw=1429&bih=886
https://www.google.se/search?q=%22Another+Iori%22&lr=&safe=images&hl=sv&as_qdr=all&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=7KBSVYX-KaSAywOtm4DQDA&ved=0CCEQsAQ&biw=1429&bih=886
Chun-Li/Leixia
Kom igen, ingen av dessa outfits är speciellt utmanande, och i Chuns fall är posen inte ens flickaktig. Jo, jag tycker också att hennes ”hoppa upp och ned och skratta”-win pose är out of character och borde skrotats efter SF2.
Femtonåriga Leixia, däremot, SKA vara lekfull och sockersöt, som kontrast till hennes mer cyniska vän Natsu.
Elena
Vi har tagit det här förr… Elena är visserligen *lättklädd*, men inte alls särskilt sexualiserad (förutom på tidigare nämnda New Generation/Second Impact-vinstporträtt).
Se även Gill och Urien:
http://streetfighter.wikia.com/wiki/Gill
http://streetfighter.wikia.com/wiki/Urien
Rainbow Mika
Mika är kanske en älska-eller-hata karaktär. Jag uppskattar både hennes okonventionella spelstil och hejdlösa entusiasm, som även återspeglas i hennes klädsmak. Brösthjärtan, rumpstötar och ”fånga motståndaren mellan låren”-grepp till trots skulle jag nog säga att hennes koncept ligger närmare ”LOL, WTF?” än ”Schwiiiing!”. (Wayne’s World, look it up.)
Just Ken skulle faktiskt kunna passa i något liknande (jag påminns om Hugos slutsekvens i 3rd Strike, där hela casten går med i hans wrestlingliga).
http://www.vgmuseum.com/end/arcade/a/sf3-3hug.htm
Ivy/Tira/Anna
Hela Soul Calibur III-IV var IMO en orgie i smaklös design. Ivys proportioner ”normaliserades” i Soul Calibur V, vilket fick till följd att hennes dräkt ser betydligt mindre absurd ut.
http://soulcalibur.wikia.com/wiki/Ivy
Tiras klädstil, alltså… Poison Ivy möter Harley Quinn. Men visst, underboob ser sällan vettigt ut.
Annas bläckfiskdräkt är det värsta jag sett söder om soptippen, men så är hon också seriens enda kvinnliga driftkucku (medan killsidan har Paul, Law x2, Ganryu, Bob, Yoshimitsu och Dr. Bosconovitch).
Hahaha, dundersnyggt jobbat!! Många bra reflektioner och liknelser.
Hade varit intressant att få höra från en av ovan nämnda spelföretags desingers vad de har för tankar och idéer kring bilderna. Eller hur resonemangen går runt mötesbordet när de designar en ny utstyrsel till en karaktär.
Ser fram emot del 3!
De manliga karaktärerna var ju sjukt roliga… 😀
Tack för att du belyser området! De ger ingen behaglig känsla av att se alla de avklädda kvinnorna – i alla fall för mig när jag spelar. Stort tack!
Rock. N. Roll.
Håller tummarna för att du orkar läsa samtliga kommentarer eftersom jag verkligen vill applådera det du gör!
Förväntar mig en del 3 längre fram att njuta till. 🙂
Hahaha, dundersnyggt jobbat!! Många bra reflektioner och liknelser.
Hade varit intressant att få höra från en av ovan nämnda spelföretags desingers vad de har för tankar och idéer kring bilderna. Eller hur resonemangen går runt mötesbordet när de designar en ny utstyrsel till en karaktär.
Ser fram emot del 3!
Stå på dig!
Haters gonna hate, men skit i dem, vi är inte alla hjärndöda neanderthalare! Även om det tyvärr verkar som om gamervärlden har ett överflöd av dylika.
De manliga karaktärerna var ju sjukt roliga… 😀
Tack för att du belyser området! De ger ingen behaglig känsla av att se alla de avklädda kvinnorna – i alla fall för mig när jag spelar. Stort tack!
Stort tack, du är bäst!
Rock. N. Roll.
Håller tummarna för att du orkar läsa samtliga kommentarer eftersom jag verkligen vill applådera det du gör!
Förväntar mig en del 3 längre fram att njuta till. 🙂
Bra jobbat (igen)! Keep up the good work 🙂
så jävla bra!
Stå på dig!
Haters gonna hate, men skit i dem, vi är inte alla hjärndöda neanderthalare! Även om det tyvärr verkar som om gamervärlden har ett överflöd av dylika.
Stort tack, du är bäst!
Bra jobbat (igen)! Keep up the good work 🙂
så jävla bra!
Anna, din briljanta jävel! Inte bara är dina verk fantastiska (Nina var spot on) men dina texter är klockrena. Väl agrumenterat! Fortsätt så!
Anna, din briljanta jävel! Inte bara är dina verk fantastiska (Nina var spot on) men dina texter är klockrena. Väl agrumenterat! Fortsätt så!
Jag tror det är på sin plats att ni tar bort den där pingbacken eller vad det heter… Den leder till en idiotblogg. Saxat från idiotbloggen:
”Det är fullt korrekt att jag är antifeminist. Jag står för jämställdhet, lika rättigheter och skyldigheter oavsett kön. Jag tror inte att det svenska samhället styrs av något hemligt patriarkat eller att män står över kvinnor i Sverige av någon osynlig könsmaktordning, och jag betraktar ”genusvetenskapen” som 2000-talets rasvetenskap.”
Pingback bortplockad!
Vi har jättegärna en diskussion även med människor som har åsikter vi inte håller med om, men Svampriket är inte en reklamplats för andra bloggar, speciellt inte av den här typen.
Väl spanat!
Jag tror det är på sin plats att ni tar bort den där pingbacken eller vad det heter… Den leder till en idiotblogg. Saxat från idiotbloggen:
”Det är fullt korrekt att jag är antifeminist. Jag står för jämställdhet, lika rättigheter och skyldigheter oavsett kön. Jag tror inte att det svenska samhället styrs av något hemligt patriarkat eller att män står över kvinnor i Sverige av någon osynlig könsmaktordning, och jag betraktar ”genusvetenskapen” som 2000-talets rasvetenskap.”
Pingback bortplockad!
Vi har jättegärna en diskussion även med människor som har åsikter vi inte håller med om, men Svampriket är inte en reklamplats för andra bloggar, speciellt inte av den här typen.
Väl spanat!
Grymt bra precis som första delen. Mileena och Tira var helt klart favoriterna för mig denna gången. Sen älskar jag verkligen alla manliga bidrag!
Ser fram emot fler delar.
Grymt bra precis som första delen. Mileena och Tira var helt klart favoriterna för mig denna gången. Sen älskar jag verkligen alla manliga bidrag!
Ser fram emot fler delar.
Skall det här vara chockerande och nytt? Det här har gjorts så många gånger innan. Vad är poängen? Att belysa en onödig ”översexuallisering”? Igen?!
Jag förstår vad du är ute efter. Men det känns för mig som att du överdriver åt andra hållet.
Inte minsta hud ska visas alls. Gärna en bröstförminskning till det. Till och med ansiktena ser omarbetade ut.
Där kan jag tycka att det har gått lite för långt.
Jag uppfattar det lite som att du strävar åt att det inte ska finnas någonting sexuellt med kvinnor alls. Helst skulle vi allihop ha burka?
I slutändan handlar det ju ändå om spelkaraktärer. Jag tror dom flesta är fullt medvetna om att kvinnor inte ser ut på detta sättet i verkligheten, (förutom möjligtvis på comicon) utan att alla drag och val är överdrivna för karaktärens skull.
Jag som kvinna tar inte alls illa vid mig över dessa karaktärer, jag känner inte ett tvång att det är så jag bör se ut, jag inser att dom snarare är karikatyrer av kvinnor, vilket jag nästan kan se som en form av komplimang.
Däremot är det sådana som du som kan få mig illamående när ni tar i från tårna. Jag har naturligt väldigt stora bröst. Jag vet med mig att om jag har en v-ringad tröja på mig, så får jag alla blickar på mig, för att det är den respons som bröst alltid har framkallat. Jag vet detta med mig när jag tar på den v-ringade tröjan och går därmed inte rabiat om en eller ett par skulle kolla en extra gång. Jag vet även vilken typ av tröja jag ska använda för att dölja brösten (i den mån det går) om jag känner att jag verkligen inte vill bli utstirrad när jag handlar mjölk.
Min poäng är att jag är fullt medveten om att jag har stora bröst,, jag är fullt medveten om att det drar blickar till sig ÄVEN från mig, jag är fullt medveten om vad olika kläder ger för reaktioner utanför hemmet.
Jag är även fullt medveten om att mina bröst är givna till mig av genetik och inte av mitt val, och är det något som ibland får mig att må dåligt över brösten så är det sådana som du, som talar om att dom minsann ska stoppas in och gömmas och helst vara så små så dom göms även i en v-ringad tröja.
Sådana som du får mig att må dåligt över mig själv pga dom gener jag har fått, och DET är f*n värre än halvnakna spelkaraktärer i min mening!
Så nu tänker jag ta min v-ringade, slanka tröja och trä den över mina sedan nyligen ännu större bröst och min 7 månaders gravidmage och känna mig som världens vackraste människa! Så kan du sitta vid datorn och sura medan du designar om översexuella spelkaraktärer bara för att du inte kan ta dom som dom karikatyrer dom är.
Dessa argument dyker upp varje gång och är lika poänglösa varje gång. Det här är spelkaraktärer hon designar om, inte faktiska kvinnor. Det är spelkaraktärer skapade av män för män som är inkapabla att definiera sin egen plats som sexobjekt. Det är milsvid skillnad. Så burka-argument och slutshaming-argument tillbaka ner i påsen.
Nej du kanske inte blir påverkad av detta. Men som små tjejerna som börjar spela spel? Jag vetefan om när jag får en dotter/son att tillåta dom spela dessa spelen just för att den skeva kvinnosynen dom flesta spelen har.
Fast om du ser på bilderna har hon inte någonstans förminskat brösten. Hon har bara satt lite kläder utanpå dem. För jag antar att inte du heller brukar skyla dina med två genomskinliga näsdukar?
När man har stora bröst är det väl ännu mer orealistiskt att gå utan BH som många karaktärerna gör. Tänk dig själv vilken smärta du skulle ha i rygg och nacke efter en dag…
Alltså, JAG ÄLSKAR DIG. Fantastiskt!!!
Det här belyser också att karaktärerna lyser igenom så mycket mer när deras defining feature inte är ”sexig” eller ”halvnaken”.
Sjukt bra. Makeover del 3 pls!!!
Hahaha!Fantastiskt.
Jag diggar även din tidigare makeover. Ju mer kläder kvinnorna får på sig destå mer personlighet känner jag att de får, annars är de ju bara olika varianter av bh-bärare?
En grej jag reagerar på är att om vi (du) nu ska sätta männen i kvinnokläder, borde inte även de sexuella idealen förstärkas som tex kvinnornas bröst. Dvs, männen borde ha större kuk. Vet att det inte var din poäng, alls. Men tänk hur det skulle se ut med en fet stock i en söt liten tanga med spets?
Det du gör är helt suveränt och blir så glad när sånt här uppmärksammas! Kan tippsa om att det finns en hel drös kvinnliga karaktärer i moba-genren som jsg tror skulle uppskatta en makeover som gör dem rättvisa!!
Skall det här vara chockerande och nytt? Det här har gjorts så många gånger innan. Vad är poängen? Att belysa en onödig ”översexuallisering”? Igen?!
Jag förstår vad du är ute efter. Men det känns för mig som att du överdriver åt andra hållet.
Inte minsta hud ska visas alls. Gärna en bröstförminskning till det. Till och med ansiktena ser omarbetade ut.
Där kan jag tycka att det har gått lite för långt.
Jag uppfattar det lite som att du strävar åt att det inte ska finnas någonting sexuellt med kvinnor alls. Helst skulle vi allihop ha burka?
I slutändan handlar det ju ändå om spelkaraktärer. Jag tror dom flesta är fullt medvetna om att kvinnor inte ser ut på detta sättet i verkligheten, (förutom möjligtvis på comicon) utan att alla drag och val är överdrivna för karaktärens skull.
Jag som kvinna tar inte alls illa vid mig över dessa karaktärer, jag känner inte ett tvång att det är så jag bör se ut, jag inser att dom snarare är karikatyrer av kvinnor, vilket jag nästan kan se som en form av komplimang.
Däremot är det sådana som du som kan få mig illamående när ni tar i från tårna. Jag har naturligt väldigt stora bröst. Jag vet med mig att om jag har en v-ringad tröja på mig, så får jag alla blickar på mig, för att det är den respons som bröst alltid har framkallat. Jag vet detta med mig när jag tar på den v-ringade tröjan och går därmed inte rabiat om en eller ett par skulle kolla en extra gång. Jag vet även vilken typ av tröja jag ska använda för att dölja brösten (i den mån det går) om jag känner att jag verkligen inte vill bli utstirrad när jag handlar mjölk.
Min poäng är att jag är fullt medveten om att jag har stora bröst,, jag är fullt medveten om att det drar blickar till sig ÄVEN från mig, jag är fullt medveten om vad olika kläder ger för reaktioner utanför hemmet.
Jag är även fullt medveten om att mina bröst är givna till mig av genetik och inte av mitt val, och är det något som ibland får mig att må dåligt över brösten så är det sådana som du, som talar om att dom minsann ska stoppas in och gömmas och helst vara så små så dom göms även i en v-ringad tröja.
Sådana som du får mig att må dåligt över mig själv pga dom gener jag har fått, och DET är f*n värre än halvnakna spelkaraktärer i min mening!
Så nu tänker jag ta min v-ringade, slanka tröja och trä den över mina sedan nyligen ännu större bröst och min 7 månaders gravidmage och känna mig som världens vackraste människa! Så kan du sitta vid datorn och sura medan du designar om översexuella spelkaraktärer bara för att du inte kan ta dom som dom karikatyrer dom är.
Dessa argument dyker upp varje gång och är lika poänglösa varje gång. Det här är spelkaraktärer hon designar om, inte faktiska kvinnor. Det är spelkaraktärer skapade av män för män som är inkapabla att definiera sin egen plats som sexobjekt. Det är milsvid skillnad. Så burka-argument och slutshaming-argument tillbaka ner i påsen.
Nej du kanske inte blir påverkad av detta. Men som små tjejerna som börjar spela spel? Jag vetefan om när jag får en dotter/son att tillåta dom spela dessa spelen just för att den skeva kvinnosynen dom flesta spelen har.
Fast om du ser på bilderna har hon inte någonstans förminskat brösten. Hon har bara satt lite kläder utanpå dem. För jag antar att inte du heller brukar skyla dina med två genomskinliga näsdukar?
När man har stora bröst är det väl ännu mer orealistiskt att gå utan BH som många karaktärerna gör. Tänk dig själv vilken smärta du skulle ha i rygg och nacke efter en dag…
Alltså, JAG ÄLSKAR DIG. Fantastiskt!!!
Det här belyser också att karaktärerna lyser igenom så mycket mer när deras defining feature inte är ”sexig” eller ”halvnaken”.
Sjukt bra. Makeover del 3 pls!!!
Hahaha!Fantastiskt.
Jag diggar även din tidigare makeover. Ju mer kläder kvinnorna får på sig destå mer personlighet känner jag att de får, annars är de ju bara olika varianter av bh-bärare?
En grej jag reagerar på är att om vi (du) nu ska sätta männen i kvinnokläder, borde inte även de sexuella idealen förstärkas som tex kvinnornas bröst. Dvs, männen borde ha större kuk. Vet att det inte var din poäng, alls. Men tänk hur det skulle se ut med en fet stock i en söt liten tanga med spets?
Det du gör är helt suveränt och blir så glad när sånt här uppmärksammas! Kan tippsa om att det finns en hel drös kvinnliga karaktärer i moba-genren som jsg tror skulle uppskatta en makeover som gör dem rättvisa!!
Sjukt bäst!!!!
Sjukt bäst!!!!
Underbart (både ettan och tvåan).
Men, som gammal språkstofil så måste jag ju fråga: heter leggings verkligen ”leggins” på svenska numera?
Mitt fel, jag som missat i korrläsningen. Fixar 🙂
Underbart (både ettan och tvåan).
Men, som gammal språkstofil så måste jag ju fråga: heter leggings verkligen ”leggins” på svenska numera?
Mitt fel, jag som missat i korrläsningen. Fixar 🙂
Fantastiskt tecknat.
Du borde börja göra egna karaktärer till fightingspel som du skulle vilja att dom såg ut. Börja jobba på en studio och se till att göra ett ny slags fightingspel.
Skulle sälja jättemycket tror jag.
Gör 20 egna 🙂
Vill gärna se mer av vad du kan 🙂
Fantastiskt tecknat.
Du borde börja göra egna karaktärer till fightingspel som du skulle vilja att dom såg ut. Börja jobba på en studio och se till att göra ett ny slags fightingspel.
Skulle sälja jättemycket tror jag.
Gör 20 egna 🙂
Vill gärna se mer av vad du kan 🙂
Väldigt roligt och tänkvärt. Tack!
Väldigt roligt och tänkvärt. Tack!
Mitsurugi är fucking priceless!
Dock tycker jag Guile har väl benig röv. Det är som att han fått en rövtransplantation av Minecraft-Steve.
Mitsurugi är fucking priceless!
Dock tycker jag Guile har väl benig röv. Det är som att han fått en rövtransplantation av Minecraft-Steve.
I have a huge problem with what you said about Sophitia. You DO know the reason why she’s crying, right? Basically, her daughter is possessed by the demonic sword, Soul Edge. If that sword is destroyed, then her child dies with it.
The full version is that when she was 18, she was chosen by the Greek God Hephaestus to destroy Soul Edge, a sword that after countless years of being used in battle, being bathed in blood, was transformed into a demonic blade. In Sophitia’s quest, she shattered Soul Edge, but the shard went in her. Taki actually helped remove most of them- except for one near her heart. In Soul Calibur 2, she gets married and has 2 kids; Phyrra and Patroklos. Phyrra was effected by Soul Edge the most, as she fought he brother violently to get the shard. To make matters worse, Tira kidnapped Phyrra, knowing that if Soul Edge is destroyed, Sophitia’s child will die. So, Sophitia had no other choice. She had to fight alongside Soul Edge’s soldiers to protect Phyrra, even though she knew it was wrong. In the end, Soul Edge was destroyed again. As Phyrra was dying, Sophitia sacrificed herself for her child by removing the shard near her heart and implanting it in Phyrra.
Her selflessness, her story, her kindness… Those are the reasons why Sophitia’s iconic. Her boobs are not important as to why I like her.
I have a huge problem with what you said about Sophitia. You DO know the reason why she’s crying, right? Basically, her daughter is possessed by the demonic sword, Soul Edge. If that sword is destroyed, then her child dies with it.
The full version is that when she was 18, she was chosen by the Greek God Hephaestus to destroy Soul Edge, a sword that after countless years of being used in battle, being bathed in blood, was transformed into a demonic blade. In Sophitia’s quest, she shattered Soul Edge, but the shard went in her. Taki actually helped remove most of them- except for one near her heart. In Soul Calibur 2, she gets married and has 2 kids; Phyrra and Patroklos. Phyrra was effected by Soul Edge the most, as she fought he brother violently to get the shard. To make matters worse, Tira kidnapped Phyrra, knowing that if Soul Edge is destroyed, Sophitia’s child will die. So, Sophitia had no other choice. She had to fight alongside Soul Edge’s soldiers to protect Phyrra, even though she knew it was wrong. In the end, Soul Edge was destroyed again. As Phyrra was dying, Sophitia sacrificed herself for her child by removing the shard near her heart and implanting it in Phyrra.
Her selflessness, her story, her kindness… Those are the reasons why Sophitia’s iconic. Her boobs are not important as to why I like her.